Saturday 1 November 2014

Syukur

Assalamualaikum w.b.t.

Bersyukur kepada Allah SWT kerana masih lagi mengurniakan nikmat umur kepada kita . Bersyukur juga kepada Allah SWT kerana memberi kita nikmat yang paling besar dalam hidup ini.Apakah nikmat itu?Nikmat itu ialah iman dan islam.

Kenapa kita perlu bersyukur?Ramai yang tertanya-tanya kenapa.Jawapannya ialah kerana kita ini adalah seorang hamba . Allah sebagai Rabb telah memberi kita banyak nikmat,contohnya nikmat iman.Cuba kita renungkan ,kita dilahirkan sebagai seorang Islam.Kemudian kita diajar pula untuk beribadat kepada-Nya.Tetapi ramai orang di luar sana yang tidak mendapat nikmat iman ini.Oleh itu menjadi kewajipan kepada kita untuk mensyukuri nikmat-Nya melalui dengan mematuhi perintah-Nya dan meninggalkan larangan-Nya

"Jika kamu bersyukur kepada-Ku,maka Aku akan tambahkan (nikmat-nikmat)kepada kamu,dan sesiapa yang kufur,sesungguhnya azab-Ku amat pedih."(Ibrahim:7)

Lihat,kalau kita bersyukur Allah akan tambahkan nikmat kepada kita.Oleh itu mulai hari ini marilah kita belajar untuk bersyukur kepada Allah SWT.

-Sahabat kalian-

No comments:

Post a Comment